dimarts, 3 de maig del 2011

Incongruències vàries

L'altre dia us comentava que vaig assistir a un Campus sobre fusteries de fusta. Com deia va ser molt interessant i a part de coses que possiblement faci servir, em vaig trobar amb alguns conceptes que em xocaven molt, el principal, la finestra mixt alumini-fusta.

Per què em va sorpendre i xocar? Potser és un excés de purisme, però em resulta xocant fer una finestra de fusta, per tal de obtenir els valors d'aïllament tèrmic necessaris, per després donar-li un envolcall d'alumini, per tal que tingui l'aparença de ser una finestra d'aquest material.

Probablement alguns direu, i quin problema hi ha? La resposta és que cap o molts, és una qüestió subjectiva, però a mi m'agrada ser sincer, com a persona i com a professional, i seguint aquesta lògica els meus edificis o projectes també ho han de ser.

Possiblement a tot això em vingui la influència d'un professor que em vaig trobar a 1r de carrera, en Pablo Garrido, professor de construcció, ens presentava el concepte de edifici transvestit, amb l'exemple del típic edifici amb acabat de pedra i cor de totxo, que en paraules textuals, yo quiero ser de piedra, pero soy de tocho porque no tengo dinero.

En definitiva, si la finestra de fusta d'avui dia, és millor que les metàl·liques, no serà qüestió de tornar-nos a trencar la closca per tal d'integrar-ho visualment? No per ser "modern" és qüestió obligatòria donar acabats mètal·lics a les nostres façanes.

Detall de la finestra mixta

1 comentari:

  1. doncs si, tens molta raó, potser és falta de ganes per part dels arquitectes i el concepte de modernitat que hi ha ara. aviam si resultarà que ser transgressor a partir d'ara serà utilitzar un element tant tradicional com la fusta!

    ResponElimina