divendres, 15 d’abril del 2011

Construïr la revolució

Fa uns dies vaig visitar l'exposició sota aquest nom que es pot visitar al Cosmocaixa fins aquest diumenge, 17 d'abril. El subtítol és més explicatiu sobre el temari de l'exposició "Art i Arquitectura a Rússia 1915-1935"


Lluny de valorar si aquesta m'agradava o no, la recordava bastant interessant de l'època en que estudiava història de l'arquitectura a la carrera, als companys arquitectes i als interessats en el tema segur que us sonen noms com Melnikov o Gòlosov. A part de l'arquitectura també em cridava veure l'obra d'alguns artistes de l'època amb obres també presents a l'exposició.

Un cop visitada l'exposició, he de dir que em em vaig endur una decepció. Tot i poder veure imatges interessants de moltes obres, ja siguin habitatges, centres industrials, o culturals, entre altres, algunes de molt bones, crec que l'exposició flaquejava una mica a l'hora d'explicar l'arquitectura.

En tota l'exposició no vam trobar ni una sola planta, o document d'algun altre tipus que no fossin fotografies sobre els edificis, a excepció de dos maquetes. Una de la torre de comunicacions Xàbolovka, de Vladímir Xúkhov,  i una altre de la casa taller de Melnikov.

Suposo que el tractament que es volia donar a l'arquitectura, era com a la resta d'obres des de el punt de vista plàstic, i per això sols se'n van posar fotografies, però crec que solament amb això no n'hi ha prou per entendre i gaudir de l'arquitectura.

Pel que fa a artistes, es poden veure un recull d'algunes obres força interessants, amb alguns exemples que donen voltes sobre com presentar la tercera dimensió entre altres coses.

L'exposició es gratuïta, i per a una pinzellada introductòria sobre el tema pot ser interessant de visitar.

Lloc: Caixaforum Barcelona,Av. Francesc Ferrer i Guàrdia, 6-8
Horari, De diumenge a divendres de 10 a 20h i dissabte de 10 a 22h
Fins al 17 d'abril (diumenge que ve!)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada