dijous, 31 de març del 2011

Les Arenas (3)


En aquest post, que serà l'últim de la sèrie, posaré detalls que m'han cridat l'atenció i no deixen de sorprendre'm.

Per una banda la relació entre la pell i el centre comercial, francament al començar el projecte creia que hi hauria una circulació perimetral al llarg de la façana, on podries fer 360º de volta amb botigues a una banda i els arcs "neomudejars" a l'altra, gaudint de llum natural i a l'hora de les vistes. La meva sorpresa ha estat que al final la pell salvada, és solament això, i l'espai que jo imaginava de circulació ha estat regalat a les instal·lacions. Possiblement per motius comercials les vistes despistin al comprador, però no acabo de coincidir amb la decisió de projecte (amb tot no tinc totes les dades i això és opinió personal).
Això si, m'ha agradat molt el detall de mantenir la cota de la façana, rebaixant tot el turó on s'emplaçava l'antiga plaça de braus. Els elements metàl·lics que suporten la façana tenen una estètica prou interessant que dona una sensació de lleugeresa important.
Un altre detall que em cridava molt l'atenció i tenia ganes de veure, era la pista d'atletisme que té el nou gimnàs situat damunt dels cinemes. Es comentava que seria una gran plataforma on podries córrer tot gaudint de les vistes. Vistes en té, ara bé, m'esperava unes dimensions una mica més generoses, un carril i mig (el carril interior té com a obstacles les portes d'accés a l'interior) no em sembla que sigui un espai gaire ampli per gaudir de l'esport.
Un tema que ha suscitat bastanta controvèrsia és que s'hagi tapat la papallona modernista present a l'edifici veí del carrer Llançà. Si bé és cert que ja no es pot veure des de tant lluny com abans, tampoc crec que sigui un problema tan gros, tenint en compte que el carrer en qüestió, com la majoria de l'eixample té una secció de 20m, altre cosa és que s'hagués volgut aprofitar per poder-ne gaudir visualment desde la terrassa dels restaurants situada a l'últim pis de l'edifici.
Detall "freak", si també m'hi fixo i és interessant. Són els banys, la veritat, no són gaire trencadors ni nous, però tampoc fan mal a la vista.
L'últim pis de les noves Arenas, està destinada a la Cúpula, que està pendent de revisió quan l'obrin i pugui anar) i a l'hora a un passeig exterior i de restaurants i bars. Un espai interessant que segurament tindrà bastant d'èxit. Altre cop en aquesta zona, trobem elements metàl·lics, que recorden als que suporten la planta baixa.
També m'han cridat l'atenció les torres d'evacuació, dos escales entrellaçades entre elles, visualment des de l'exterior semblen un sol nucli d'evacuació però en realitat són dues escales independents.
I finalment especial menció a l'equip que va fer aquesta visita, o sigui el meu pare i jo mateix, pobre família, més d'un cop han d'aguantar visites estanyes ;)

Enllaços als dos capítols anteriors sobre les Arenas

3 comentaris:

  1. A mi lo de la façana també hem sap molt greu... no l'han aprofitat, sigui pel motiu que sigui, no s'ha aprofitat...
    I molt bona la foto de l'equip ;)

    ResponElimina
  2. Estic d'acord amb el tema de la façana, no s'ha aprofitat. Malgrat tot, crec que si que perjudicaria el programa de centre comercial tenir botigues a una banda i paret a l'altra....li treuria molta superfície ja que és la part de radi més gran; si un cas hauria de ser un passadís molt estret i quedaria poc consistent, fins i tot incòmode. Jo crec q la millor manera d'aprofitar la façana hauria estat reservar algunes procions del formatge lliures (que crec que ja n'hi ha), però proveïr-les d'espais per estar que et permetin acostar-te a la façana, no com les passeretes de manteniment que han fet. Ara, havent reflexionat una mica, la veritat s q no veig tan malament la proposta de l'arquitecte.

    ResponElimina
  3. Estic d'acord amb tu Jordi, de fet ja comento que no tinc totes les dades de projecte, però clar un cop visitat, i veient que el passadís existeix, però que solament s'empra per a instal·lacions i sortides d'emergència, em sobta bastant.

    Respecte als contactes amb la façana, si, n'existeixen, als quatre extrems dels dos eixos perpendiculars principals. Però em queda el regust de gaudir poc de la façana.

    Amb tot, com tu dius l'arquitecte tenia els seus motius, i el resultat final és prou agradable.

    Moltes gràcies per passar-te i comentar! Qualsevol opinió i crítica serà benvinguda ;)

    ResponElimina